Laatste verslag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ellen Meijer - WaarBenJij.nu Laatste verslag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ellen Meijer - WaarBenJij.nu

Laatste verslag

Door: elleninzuidamerika

Blijf op de hoogte en volg Ellen

21 December 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Tsja hier is het dan, mijn allerlaatste verslagje.
Al heb ik erg weinig van Uruguay gezien, het beviel me erg goed. Het nachtje in Colonia was kort, maar krachtig en het is een schilderachtig klein stadje. Zeker de moeite waard om te bezoeken. Omdat ik van mijn Uruguayaanse pesos afmoest heb ik de snelle, dus duurdere ferry naar BA geboekt. Dat was best relaxed want opeens was ik al zondagochtend om 11:30 in BA. Dus tijd genoeg om mijn nieuwe wijk te verkennen, Palermo. Laat het zondag nou net de dag zijn dat er een marktje is met enorm leuke spullen. Ben even aan het shoppen geslagen, zeker omdat ik nu weet dat ik er niet meer weken mee hoef rond te zeulen. ((zoals een zeker winterjas die ik in Ushuaia heb gekocht en dus al 2 maanden meezeul in mijn toen bijna lege backpack. Heb zo´n voorgevoel dat ik er op Schiphol heel blij mee ga zijn.)
Ben verliefd op de wijk Palermo. Misschien omdat het mij aan mijn tijd in Madrid doet denken. Het is een hele toffe wijk met leuke winkeltjes, restaurantjes en barretjes. Omdat ik toch mijn pesos moet uitgeven (heb stiekem gewoon extra gepind...) heb ik het er nog maar even van genomen op een terrasje waar ik een enorm lekkere mango-aardbei-sinaasappel licuado genomen met een homemade alfajores. Oh opeens realiseer ik me dat ik dit dus niet meer kan krijgen in NL, dat wordt afkicken. Om mezelf dan toch nog maar nog mee te verwennen heb ik ´s avonds een bife de chorizo genomen. Het was een heul groot stuk vlees, maar op een of andere manier heb ik het toch bijna helemaal weggewerkt. Dat komt omdat ie zo zo zo lekker was. Serieus als je denkt dat we in NL een lekkere steak hebben, think again. Zo goed als een steak in een gemiddeld restaurant in Argentinie krijg je het nergens. Gevolg was wel dat ik ongeveer naar huis waggelde, zo vol was ik.
Mijn allerlaatste dagje in Zuid Amerika heb ik heel relaxed afgesloten met een puik feestje. La Bomba de Tiempo! Dat is een percussion show die elke maandagavond wordt gegeven. Mis het niet als je in BA bent. Het is in de openlucht en het deint, swingt en stampt vanaf de eerste minuut. Weet zeker dat velen van jullie die dit lezen het super leuk vinden. Beetje gek om in mijn eentje naar een concert te gaan, maar zo kwam het nou eenmaal uit. Op een gegeven moment bleek de wereld toch veel kleiner dan ik dacht want in de enorme mensenmassa stond op nog geen meter afstand een groepje wat met mij in het hostal in Punto del Diablo zat. Grappig toch. Na afloop zijn we nog even langs 1 bezienswaardigheid om de hoek gegaan. Het was een koosjer MacDonalds! Uiteindelijk daar niks gegeten, want het merendeel van de groep wilde kaas op de burger en dat gaat niet in een joodse keuken.
Ondertussen schrijf ik dit in mijn hostal vlak voordat ik naar bed ga. Mijn tas ik gepakt en de wekker is gezet voor morgenochtend. Wil natuurlijk niet mijn vlucht missen. Kan alleen maar heel fijn terug denken aan de afgelopen 2,5 maand. Sommige tripjes lijken wel een andere reis, dit omdat ik zo veel meegemaakt heb qua mooie momenten en leuke ervaringen. Ook enorm mazzel gehad met de leuke mensen die ik onderweg heb ontmoet (als je dit leest en je bent er 1 van; gracias!). Nu alleen nog mijn foto´s (alle 4.456) ordenen zodat ik jullie daar mee kan vervelen ;-).
Aan alles komt een einde dus na:
* duizende kilometers afgelegd te hebben
* 4 landen aangedaan te hebben (1 dag Brazilie telt, want ik heb een stempel!)
* 21 steden bezichtigd
* 24 overnachtingsplaatsen
* wel 30x mijn emailadres gegeven te hebben
* meer dan 80x mijn paspoortnr opgeschreven te hebben
* 1 kledingstuk verloren te hebben
* heel veel dingen gekocht te hebben
* gesurft in de Pacific Ocean en in de Atlantic Ocean
* geslapen te hebben op een matje, matras, bed, bank en busstoelen
* tientallen nieuwe vrienden gemaakt te hebben (had ik nu maar Facebook)
En oneindig veel nieuwe indrukken op gedaan, maar het doek voor deze reis valt morgen.
Tenzij Koning Winter roet (of sneeuw) op de landingsbaan gooit, land ik binnenkort op NL besneeuwde bodem. Dus mijn handbagage is volgestouwd met warme kleren, sokken en handschoenen! Denk dat ik morgenochtend een rolberoerte krijg voordat ik het vliegtuig neem, want op dit moment is het nogal warm in BA. Heb eigenlijk wel zin in een hollands weertje, stampot en warme chocolademelk in een behagelijk warm huis. Dus als iemand van jullie de lol van sneeuw nog kan inzien, bel me want ik ben in voor een sneeuwballengevecht!!

Tot heel snel en ik stuur alvast wat zon vooruit!
Besos,
Ellen

  • 21 December 2010 - 10:12

    Natasja:

    Aaaaa..... Ellen.... zit het er al weer op.... Jammer horrr....
    Maar als je het zo even opsomt, je hele reis in je verhaaltje hierboven, dan heb je écht ontzettend veel gedaan en meegemaakt in die 2,5 maand! Das toch geweldig!

    Ik wens je veel succes met het aclimatiseren weer hier, tis koud, en je kan inderdaad sneeuwballen gaan gooien als je terug bent!
    Een hele fijne kerst en alvast een heel mooi 2011!

    Liefs, Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Argentinie en Chili!

Recente Reisverslagen:

21 December 2010

Laatste verslag

19 December 2010

Punto del Diablo

18 December 2010

Iguazu

13 December 2010

Salta

08 December 2010

Cordoba
Ellen

Van okt t/m dec 2010 verken ik Argentinie en Chili!

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 1450
Totaal aantal bezoekers 11666

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2010 - 22 December 2010

Argentinie en Chili!

Landen bezocht: